duminică, decembrie 11, 2011

Interviul Saptamanii – Ionel Muscalu


Ionel Muscalu – Poet in vreme de ploaie si administrator public al judetului Giurgiu in vremuri de restriste. Imbina versurile poeziei cu prozaismul muncii de zi cu zi. Si o face cu zâmbetul pe buze si candoarea copilului poet.

Reporter: Nu stiu daca prezentarea ta este una reusita, dar eu asa te vad. Pentru prietenii vechi, ramâi acelasi Ionel Muscalu de la Radio Giurgiu, sau Fermierul de Sud…
Ionel Muscalu: Mda… Perioada noastra de pionierat. Eram frumosi, destepti, si parca mai puri decât acum.
Rep.: Eram mai tineri, iar acum suntem mai… inteligenti, intransigenti…
Ionel Muscalu: Noi am prins jurnalismul intr-o perioada romantica. A meseriei, a noastra. Sa stii ca noi, echipa de la Radio Giurgiu, de la Tehnosat, am ramas inca, dupa unsprezece ani, in mintea giurgiuvenilor, in inima lor. A fost o stare de spirit, eram aproape de cetatean, vorbeam si munceam pentru oamenii care ne ascultau, ne vedeau. Eram parte integranta a comunitatii, si asta se simtea…
Rep.: Nostalgie… Tu ai lasat presa pentru administratie publica. A fost tradare, sau doar pragmatism?
Ionel Muscalu: Nu stiu ce sa raspund. A fost ceva care mi-a schimbat destinul – intâlnirea mea cu domnul Lucian Iliescu. L-am avut invitat la o emisiune, iar atractia a fost reciproca. M-a impresionat puterea de munca a domniei sale, iar tineretea si entuziasmul meu a fost factorul decisiv…
Rep.: A fost dragoste la prima vedere…
Ionel Muscalu: Ei, nici chiar asa. Domnul Iliescu mi-a propus functia de director al Primariei… Am acceptat, dar am constatat ca era prea mult pentru mine. Aparatul (uman) al primariei functiona perfect, cu oameni de calibru, profesionisti. As da doar un exemplu – domnul secretar Petre Rosu…
Mi-a venit ideea de a infiinta Directia de Asistenta Sociala. Ei bine, a fost unicat in România la vremea respectiva. Sub sigla “Fabricat in România” am fost cu proiectul la Ministerul Muncii si am avut o colaborare si o intelegere neasteptat de buna.
Rep.: Asadar, din nou pionierat…
Ionel Muscalu: Incepuse sa-mi placa. A urmat o alta provocare: director al Cantinei de Ajutor Social. Cu rezultate, desigur…
Rep.: ªi, incet, incet, tiptil, tiptil, ai inceput sa cochetezi si cu politica…
Ionel Muscalu: Este adevarat. Pragmatismul de care vorbeai la inceput. Profesional vorbind, am trecut prin mai multe etape. Am ajuns director executiv la Directia Muncii din Giurgiu, si sub mandatul meu de numai doi ani, am proiectat si executat un nou sediu pentru Cantina Sociala. Am reusit sa accesez 14 miliarde de lei vechi pentru constructia cantinei.
A urmat apoi o functie in administratia centrala: secretar de stat in Ministerul Muncii si presedinte al Agentiei Nationale de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM).
Rep.: Ai prins o perioada buna… Ai “prins si un tren”?
Ionel Muscalu: Am prins “trenul vietii”… Da, am prins o perioada buna, cu un somaj real de numai 3,2%, cu proiecte, cu finantari, cu schimburi de informatii…
Rep.: Spre deosebire de perioada asta…
Ionel Muscalu: Este o conjunctura nefericita… Criza, lipsuri, acutizarea luptei politice. Dar trebuie gasite solutii, nu putem sta cu mâinile in sân si sa ne uitam la altii cum ies din impas, cum creeaza locuri de munca…
Rep.: Cum ti se pare situatia din Giurgiu? Nu sunt locuri de munca, orasul este dezindustrializat, oamenii se deprofesionalizeaza… Suntem un oras de navetisti. Câta vina are administratia publica locala si cât suntem “sub vremuri”?
Ionel Muscalu: Ajungem la ultima etapa a… meseriei mele.
Acum sunt administrator public al judetului Giurgiu…
Rep.: Deci, stapânesti datele problemei.
Ionel Muscalu: Da, cu certitudine. Se cauta solutii. Administratia publica locala nu sta degeaba. A fost o continua preocupare, insa lipsa infrastructurii a facut ca investitorii sa ne ocoleasca. Teoretic, lasând deoparte “vremurile”, ar trebui ca de acum incolo sa se indrepte situatia. Avem sosea rapida, sunt gaze naturale, in judet avem drumuri acceptabile…
Rep.: Voestalpine e… pe vine…
Ionel Muscalu: Nu e de gluma, criza a afectat si demararea in forta a lucrarilor la Voestalpine. Mai mult de atât, se incearca revitalizarea Zonei libere… Asadar, este preocupare
Rep.: … Un personaj multifunctional, mereu ocupat… Când mai ai timp de poezie? Cum ti-ai descoperit talentul, vocatia de poet? Ai lansat si câteva volume…
Ionel Muscalu: Pe la vârsta de 14 ani am avut o revelatie. M-am uitat pe fereastra si i-am spus prietenei mele ca o sa devin un geniu. Inca nu am devenit, dar am lansat trei carti de poezie: “Razboiul cailor pe pereti” – cu ajutorul Ministerului Culturii, “Chipuri de prieteni – baladele orasului meu”  – cu ajutorul Primariei municipiului si cea mai recenta creatie, “Ostatic la ferestrele vietii”.
Cea din urma carte, este una la care tin mai mult, este altfel, mai rafinata, mai slefuita…
Rep.: Sigur, te-ai maturizat… Te consideri un om de succes, un giurgiuvean cu care ne putem mândri?
Lasand modestia deoparte…
Ionel Muscalu: Simplu – Da



http://opiniagiurgiu.ro/interviu/interviul-saptamanii-ionel-muscalu/

2 comentarii:

Unknown spunea...

In viziunea mea sunteti un geniu :)
Si imi pun intrebarea cind le reusiti pe toate? atit de mult activati si plus sunteti sot si tatic!
Sa aveti parte de multa intelepciune si putere in tot ce faceti, sunteti un om minunat!

Unknown spunea...

In viziunea mea sunt absolut normal! Dar trebuie sa fim implicati!
Multumersc foarte mult pentru aprecieri!

EDRAH_Giurgiu PHASE I