miercuri, noiembrie 04, 2009

Vi se adreseaza Crin Antonescu

Pariu cu oamenii destepti

Vedeti sondaje. Cititi stiri pe net. Ascultati analisti colorati politic. Peste tot, vi se spune ca in turul doi intra doar Geoana sau Basescu. Au in spate atat de mult sprijin, incat lupta impotriva lor pare imposibila. Sondajele reale spun insa altceva. Spun ca lupta e inca deschisa. Spun ca va conta mobilizarea la vot. Spun ca va conta fiecare om care aduce cu el pe cineva sa voteze.

Acum vine intrebarea mea: voi veniti la vot? Stiti ce se spune peste tot? Ca, in Romania de azi, un om de bun-simt n-are sanse sa castige alegerile. Daca nu ai furat, nu ai mintit, nu ai facut afaceri cu statul, nu ti-ai tras sau nu ti-ai dat singur casa de la stat, nu ai facut intelegeri cu mogulii, cu baietii din servicii sau nu ai patronat consilii de administratie - lumea te considera slab si "loser".


Se mai spune ca orice candidat care nu minte, nu inseala, nu este ipocrit, nu este din "topor" nu are nici o sansa sa castige alegerile. Se spune ca trebuie sa ai in frunte doar un "tatuc", un manipulator, un om uns cu toate alifiile. Doar asa reusesti in Romania de azi. Doar asa poti sa fii presedinte.


Voi credeti asta? Sau, mai mult: voi sunteti dispusi sa mai acceptati asta? Mai sunteti dispusi inca 5 ani sa asteptati? Mai vreti sa va uitati in continuare la televizor la aceleasi mizerii? Mai vreti sa fugiti mereu de politica, si poate si de tara, sperand ca minciuna si inselaciunea sa nu va corupa si pe voi?


Eu nu mint. Nu fur. Nu sunt incoerent. Nu ocolesc raspunsul la nici o intrebare. Nu jignesc pe cei care vorbesc cu mine. Nu tac. Nu accept orice. Nu renunt la principii. Pentru asta, in Romania celor de mai sus, eu nu am sanse sa fiu presedinte.


Dar in Romania voastra? Am sanse? Are sanse un om obisnuit care nu s-a imbogatit din politica? Are sanse un om care propune un independent ca Iohannis prim-ministru? Are sanse un liberal sa conduca o tara care n-are alt plan de iesire din criza decat imprumuturi dupa imprumuturi? Eu zic ca are, cu o singura conditie: VENITI LA VOT!


Daca nu veniti la vot, Romania ramane o tara in care speranta e in continuare moarta. Daca nu veniti la vot, decid sacosele in locul vostru. Daca nu veniti la vot, decid sondajele in locul vostru. Daca nu veniti la vot, decid baronii, grupurile de interese, serviciile, hrebenciucii si bercenii in locul vostru. Daca nu veniti la vot, voi cei din Bucuresti, din Cluj, din Iasi, din Timisoara, din Brasov, vor decide in locul vostru cei care semneaza peste casuta goala a numelui vostru pe listele speciale, in strainatate, la referendum si peste tot in tara unde nu veti fi atenti.


Votul acesta nu este doar pentru mine. E pentru noi toti. Pentru tineri. Pentru cei inteligenti si cu bun-simt. Pentru cei care respecta regulile. Pentru cei decenti. N-am facut deal-uri cu coruptii. N-am vandut promisiunea guvernarii niciunui baron. N-am negociat nimic in schimbul candidaturii mele. Am fost doar asa cum ma stiti. Poate naiv, poate visator, poate neexperimentat. Dar sincer, simplu si foarte serios. E, in continuare, timpul schimbarii. Dar depinde de voi toti. Veniti la vot. Nu-i lasati sa va fure inca 5 ani.

Un comentariu:

Constantin Ioan BRINCUS spunea...

Ionel,

Eu unul sper sa avem un presedinte care sa poata si SA VREA sa ne dea un guvern plin de competenta, decenta, curaj si responsabilitate. Din care profesionistii sa nu lipseasca.

Oare o sa-l si avem ?

De ce ma indoiesc?

Pentru ca eu cred ca, din pacate, in tara noastra se regasesc, din ce in ce maimult, cei evocati aici :

http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/11/oda-prostilor.html

Oda asta, din pacate, este extrem de actuala. Dureros de actuala.

Dar sunt multi si dupa cum se stie multimile pot sa domine numeric- ca atare ajung sa detina si putere.

S-a promovat voit in ultimii ani mediocritatea si prostia pentru a putea fi usor controlate aceste persoane de oameni care nu sunt nici ei de prea mare consistenta.
Acesti papusari ai zilelor noastre.

Fosti nomenklaturisti sau rude ale lor pana la copii, nepoti de grad
V de rudenie. Copii si nepoti de bani gata care au fost crescuti in perceptul ca totul li se cuvine fara cel mai mic efort mai alesa acela de a invata si de a fi bogati spiritual, intelectual.

Ma doare prostia care ma agreseaza zilnic, uneori simt vanatai sufletesti.

Inca mai reusec sa-mi gasesc diplomatia si condescendenta necesare sa pot face fata acestei confruntari. Inca!

Cu stima si consideratie,

EDRAH_Giurgiu PHASE I