luni, noiembrie 09, 2009

O păsărică pe Guvern!

Scoate Băsescu premieri în Parlament ca-n bancul cu geambaşul şi mârţoaga la obor: ca să-i facă de baftă. Pe Croitoru l-a terminat, mâine-poimâine isprăveşte şi cu Negoiţă. A treia propunere însă trebuie să fie de nerefuzat pentru johannismaniacii 65%, fiindcă pică fix cât să-i mai poată întoarce pe ăia de la Fondul Monetar de pe Otopenny. Ce s-ar cere: un Vlad Dracu al Economiei, un Ştefan cel Mare al Întreprinderilor Mici, un Cuza al Protecţiei Consumatorilor şi Metrologiei Legale, un Mihai Viteazu al Culturii, un Gelu şi Menumorut ai Administraţiei şi Internelor, un Mircea cel Bătrân al Tineretului şi Sportului, un Spătar Milescu al Turismului, un Ţepeş al Externelor, un Iancu Jianu (partea întâi) al negocierilor cu FMI - care (în partea a doua) poate acoperi Munca şi Protecţia Socială, un Gică Petrescu al Sănătăţii… Pe cine va mai desemna preşedintele? M-am frământat. Am gândit până m-a luat somnu. Azi dimineaţă m-am trezit cu soluţia. Mi-am pus coşmarul pe hârtie, cum ne învaţă marele nostru Freud. Am eliminat părţile în care se făcea că: venea banca şi lua dormeza de sub mine, sărea leasingul gardu şi-mi pleca cu abonamentul de metrou, veneau cămătarii şi-mi luau plasma şi gâţii. Am păstrat, pe hârtie, doar episodul solemn, dinspre dimineaţă, în care, citez, preşedintele spunea: "Numele noului premier desemnat e Lelia Munteanu, păsărică. În timpul liber, ţigancă împuţită". Am mulţumit pentru încredere. "Cu permisiunea Dumneavoastră, Domnule Preşedinte, aş vrea, totuşi, să corectez: n-am timp liber".… Ce fac mai întâi? Mă duc la Etno TV, să las poporu fără timpane, sau îmi cumpăr "Economia fără Profesor", din colecţia "Pentru Tonţi", şi elaborez Programul de Guvernare? Le fac pe amândouă odată, că nu-i timp de pierdut; mai am de terminat şi lista cu miniştri.

Ce repertoriu abordez? O frumoasă Baladă - a lui Traian: "Foaie verde şi-o Sulfină/ Şi un Crin cu rădăcină/ Geoană-mi e să mă Oprescu/ La Grivco, la Voiculescu/ C-o să dau de Iliescu/ Sprijinit de mogulime/ Că n-am găsit alte rime/ Hai, noroc, să trăim bine/ Aoleo şi vai de mine…". N-apuc să termin cântecul că intră o telespectatoare în direct: "Nu sunt Elena Udrea, dar o admir foarte mult, vă sugerez doar, ca premier desemnat, s-o puneţi pe această femeie de mare deosebiteţe, la MApB". Recunosc că, deşi le ştiu pe toate, aici m-am blocat. "MApB? Ministerul Afacerilor cu Parcări Bănoase?" "No, greşit. Ministerul Apărării lui Băsescu". Ăsta-i momentul în care am căzut din pat. E rea lumea…

lelia.munteanu@gandul.info

Niciun comentariu:

EDRAH_Giurgiu PHASE I